scroll foto noticias

barra de botones

domingo, 13 de abril de 2014


L'Hospitalet fa una prova pilot per analitzar l'efecte del trànsit en la contaminació

L’Hospitalet posarà en marxa tres proves pilots d’aplicació de la tecnologia a la vida quotidiana en el marc del desenvolupament de la smart city (ciutat intel•ligent). Es tracta de tres sensors que analitzaran el volum de trànsit, la contaminació i l’ocupació de zones de càrrega i descàrrega.

Les tres proves pilot, que es realitzaran durant sis mesos, van adreçades a poder controlar el trànsit i establir mesures per fer la ciutat més sostenible.

D’una banda s’instal•larà un sistema de detecció magnètic per comptar vehicles a l’avinguda Fabregada. Aquest nou mecanisme és més econòmic i amb un sistema d’instal•lació i manteniment més senzill que les clàssiques espires magnètiques o els radars d’infraroigs, que ja té la ciutat. A més, incorpora la possibilitat de classificar els vehicles a partir de la seva longitud i conèixer la velocitat a què circulen. 

El segon element tecnològic que s’instal•larà és un sensor d’emissions de gasos que s’ubicarà al carrer Amadeu Torner. Les dades es lligaran a comptador de vehicles que ja existeix en aquesta via. D’aquesta forma se sabrà com afecta la densitat del trànsit en la contaminació. 

Per últim, també s’analitzarà l’ús de dues zones de càrrega i descàrrega a Amadeu Torner i Aprestadora. Mitjançant un sistema de sensors, el Centre de Gestió de la Mobilitat rep informació a temps real sobre l’ocupació de les dues zones estudiades per la prova pilot. D’aquesta manera es pot saber el grau de rotació de la zona i si se’n fa un bon ús. La informació als ciutadans del grau d’ocupació de les reserves d’estacionament evitaria la generació innecessària de circulació de vehicles per a aquells punts.

Si els resultats de les proves són satisfactoris, l’Ajuntament procedirà a instal•lar els dispositius en diferents punts de la ciutat amb l’objectiu de desenvolupar aquest sistema, innovador i pioner en el context europeu, capaç de gestionar de manera integral el trànsit a partir de variables de la situació mediambiental concreta de cada punt de la ciutat, com a garantia de la sostenibilitat del medi ambient urbà.

Información tomada de L`HDIGITAL

No hay comentarios: