scroll foto noticias

barra de botones

Mostrando entradas con la etiqueta ayuntamiento. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta ayuntamiento. Mostrar todas las entradas

viernes, 8 de febrero de 2013


La calle 'fantasma' de L'Hospitalet

Con esta inscripción, dos placas con el escudo de L’Hospitalet de Llobregat dan nombre a dos pasajes de la ciudad en la zona de la Remunta. Hasta ahí todo podría parecer normal pero un ciudadano curioso de L’Hospitalet, Santos Vallespín, le sorprendió este nombre y todavía su sorpresa fue mayor cuando este pasaje “no aparece en los planos de calles del Ayuntamiento ni en los distintos callejeros que hay por internet”.
El nombre en cuestión hace referencia a la inmobiliaria que construyó los edificios de promoción pública donde están situados los pasajes y las fechas corresponderían a la duración de las obras. “La placa está desde que se terminó la construcción, podrían haber puesto el nombre de la constructora como otras inmobiliarias en el cristal de la portería pero que pongan sin más la placa de un pasaje a nombre de una constructora no me parece muy lógico, me parece muy raro”, argumenta Santos. “Si la inmobiliaria no tiene autorización municipal también se trataría de una falsificación, no existen derechos de propiedad ya que aparece el escudo de la ciudad como en otras placas de calles, si es así que la retiren y sino que el Ayuntamiento señalice la calle en el plano”, añade este ciudadano de L’Hospitalet.

jueves, 31 de enero de 2013


La Guàrdia Urbana de L'Hospitalet desmantella un local clandestí de compra i venda de vehicles


La Guàrdia Urbana de L’Hospitalet ha desmantellat aquest matí un local clandestí dedicat a la compra i venda de vehicles, que no reunia les condicions de seguretat, elèctriques ni sanitàries i que funcionava amb personal sense contracte de treball. El local —ubicat a l’avinguda de Vilanova, 152— tenia la persiana abaixada i no disposava de rètol identificatiu del negoci. 

La inspecció del local s’ha dut a terme gràcies a la col•laboració d’un veí de la zona, que va informar una patrulla a peu de la policia local, en funcionament des del passat mes d’octubre. L’alcaldessa, Núria Marín, s’ha felicitat per “l’actuació àgil i diligent que ha fet la policia municipal de L’Hospitalet, en una acció que constata el bon funcionament de les patrulles de barri, o de proximitat”. 

A l’interior del local, s’han localitzat un total de tretze vehicles (10 turismes i 3 camions), alguns de gamma alta. Cap no consta com a sostret. 

Les dues persones que es trobaven a càrrec del negoci —una d’elles sense documentació— han estat traslladades a la Comissaria de Policia, on han quedat detingudes. 

L’alcaldessa també ha volgut “agrair la col•laboració ciutadana, que ha permès detectar i actuar sobre una activitat il•legal”. 


Programa Gener-Juny Activitats centre cultural Bellvitge-Gornal

CUINA D’HIVERN
CUINA VEGETARIANA
CUINES DEL MÓN
CUINA XINESA
TALLER DE MEDITACIÓ
MASSATGE TUINA
TALLER DE IOGA
TALLER D’AUTOESTIMA
TALLER DE RISOTERÀPIA
TALLER DE PRIMERS AUXILIS
DANSA DEL VENTRE
CURS DE BOLLYWOOD
INICIACIÓ AL BALL DE SALÓ
TALLER DE SEVILLANES
CURS DE CAPOEIRA
L’ART SOBRE SEDA
TALLER D’AUTOMAQUILLATGE
TALLER D’ASSESSORIA D’IMATGE
TALLER DE MONÒLEGS
INICIACIÓ AL TEATRE
TALLER DE COACHING PER A ATURATS. JO PUC
TALLERS DE MEMÒRIA
TAI-TXI
CORAL, ETC

Resum d’activitats programades al Centre Cultural Bellvitge-El Gornal  per al periode de gener al juny 2013.

Aquestes activitats es poden veure ampliades amb de noves que anirem publicant en aquest mateix espai.

Esperem que siguin del vostre gust i el compartiu amb les vostres amigues i amics..  
Als arxius PDF adjunts teniu el detall de cada activitat.

Activitats gener-juny
Programari LaFundicio

martes, 29 de enero de 2013


Bellvitge i Gornal volen que es millori l'accés a l'estació de Renfe


Davant el retard del soterrament de les vies, demanen que s'actuï d'immediat

Bellvitge i Gornal volen que es millori l'accés a l'estació de RenfeNo és un problema nou. Ja fa anys que els veïns de Bellvitge i el Gornal reivindiquen que s’instal•lin ascensors a l’estació de Renfe, situada en un soterrani amb una cinquantena d’esglaons. Els veïns esperaven que el soterrament de les vies acabés amb el problema d’accessibilitat. Davant el retard en el soterrament, reivindiquen una solució immediata.
Persones grans, gent que arrossega equipatge, persones amb problemes de mobilitat... Per a tots aquests col•lectius agafar el tren al baixador de Bellvitge-Gornal de Renfe suposa una gran dificultat o, simplement, un fet del tot impossible. Així ho ha explicat el president de l’Associació de Veïns de Bellvitge, Roque Fernández.

Per accedir a l’estació des de qualsevol dels dos barris cal baixar un llarg tram d’escales. Hi ha un elevador per a cadires de rodes, però els veïns afirmen que no s’ha fet servir mai i que Renfe no disposa de personal que ajudi a utilitzar-lo.
“Hi ha lloc per instal•lar ascensor o escales automàtiques. Fa molt de temps que hem fet aquesta reivindicació a Renfe i a Adif. Però no donen senyals de vida. No han complert amb el seu compromís”, explica Pedro Bergillos, membre de la Coordinadora d’Entitats del Gornal.

La darrera reunió entre veïns i Adif va ser al juliol. Des d’aleshores, l’entitat gestora de les línies de tren ha trencat el diàleg i no ha presentat cap projecte de millora.

L’Ajuntament de L’Hospitalet va aprovar el 2011 una moció sol•licitant la instal•lació d’ascensors a l’estació. El Consistori sí que té redactat un projecte de millora d’accés a l’estació, a l’espera que Adif decideixi actuar.

Tornarem a reactivar la reivindicació. Posarem pancartes. I si cal tallar la via, doncs la tallarem”, ha conclòs Roque Fernández.

lunes, 28 de enero de 2013


L'Hospitalet incrementa en 17 el número de plazas del centro de acogida


La Operación Frío también prevé un aumento de los recursos del comedor social | La Guardia Urbana informa a los sin techo para que puedan ir al centro      


El Ayuntamiento de L’Hospitalet ha incrementado en 17 el número de plazas de la residencia municipal Els Alps con la finalidad de dar cabida a un aumento de la demanda derivada de las bajas temperaturas que se registran los últimos días. La medida está en el marco de la Operación Frío que se ha activado estos días.
En la residencia Els Alps, donde se atiende a personas sin techo, también se ha reforzado el servicio de comedor social.

Inicialmente, la Operación Frío estará activada hasta el próximo sábado 26 de enero aunque se podría prorrogar en función de la evolución de la climatología.
El dispositivo ofrece un servicio de acogida en el Centro de Estancia Limitada Els Alps, que se amplía con 17 plazas y se refuerza el servicio de comedor para ofrecer almuerzo y cena a todas las personas que lo requieran.

Información tomada de La Vanguardia

viernes, 25 de enero de 2013


Les regidories de districte faran demà dissabte una jornada de portes obertes

Les cinc regidories de districte de la ciutat faran aquest dissabte, 26 de gener, una jornada de portes obertes, d’11 a 14 hores i de 17 a 20 hores, per donar a conèixer al veïnat els seus serveis i les persones que hi treballen. Les regidories tenen com a finalitat apropar territorialment l’Administració municipal al ciutadà, recollir les propostes del veïnat i facilitar diferents tràmits sense que sigui necessari traslladar-se a les seus centrals de l’Ajuntament.

Coincidint amb la jornada, que duu com a lema “Perquè primer de tot ets tu”, s’han distribuït per totes les llars petits fulletons informatius de cada districte, amb l’adreça, telèfons i correus electrònics i una explicació dels principals tràmits. També es convida el veïnat a visitar dissabte la regidoria del seu districte. Els regidors de districte i el personal que hi treballa atendran els ciutadans que les visitin.

miércoles, 9 de enero de 2013


L'Ajuntament no augmentarà l'IBI el 2013


Tampoc ho faran l'IAE o l'Impost de vehicles


L’Ajuntament de L’Hospitalet no augmentarà l’Impost de Béns Immobles del 2013. Altres impostos com ara l’IAE o el de vehicles tampoc es modificaran. Algunes de les taxes que sí que pugen s’incrementaran en un 2%, per sota de la inflació que s'ha apropat al 3%.
En temps de crisi, l’Ajuntament de L’Hospitalet ha decidit no augmentar un impost que afecta a la majoria de la ciutadania: l’IBI (Impost de Béns Immobles). Aquest impost es congela i es mantindrà com en el 2012.
L'IBI suposa, en molts casos, una important despesa econòmica per a les famílies que, a més, tenen una hipoteca. Davant la difícil situació econòmica que estem vivint, la tinenta d’alcalde d’Hisenda, Mercè Perea, ha dit que “el govern central ha pujat l’IVA i altres impostos que reverteixen negativament en la ciutadania. Des de l’Ajuntament hem decidit no pujar l’IBI”.
Perea ha afegit que “tampoc s’apujaran l’Impost d’Activitats Econòmiques o l’Impost Municipal de Vehicles que afecten a una part majoritària de la població de L’Hospitalet”.
El Ple municipal del passat mes de desembre va aprovar els pressupostos de la ciutat per al 2013. Els tributs es mantenen invariables i les taxes i preus públics s'apugen de mitjana un 4%. Perea ha volgut destacar "la pujada d'algunes taxes i preus públics que només serà del 2%, per sota de la mitjana. Estem parlant d’una pujada per sota de la inflació del 2013 ja que intentem que el ciutadà no vegi afectada encara més la seva economia en temps tan difícils com els actuals”.
Mercè Perea ha assenyalat que “malgrat la baixada dels ingressos que pateix l’Ajuntament, no hem tocat els serveis públics. Ans al contrari hem augmentat en un 45% les beques i els ajuts a menjadors.
Información tomada de LHDigital