La línia 9 del metro ha estat un dels grans projectes reivindicats tant per empresaris com per la ciutat de L’Hospitalet. L’alcaldessa ha insistit en la importància d’aquest tipus d’infraestructures “per apostar pel desenvolupament econòmic i social de L’Hospitalet”. Vila ha anunciat que "es farà tot el possible perquè la línia 9 ja funcioni al febrer del 2016, coincidint amb la celebració del Congrés de Mòbils"
De la seva banda, el Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, s’ha referit a les línies del seu departament envers al desenvolupament de noves infraestructures amb especial atenció a L’Hospitalet i el Baix Llobregat. Ha destacat la importància “d’equilibrar el desenvolupament d’infraestructures i el respecte per l’entorn” Ha posat com a exemple el Delta del Llobregat. Segons Vila, “el departament vol garantir aquest equilibri, unir-nos per crear feina i futur, però sense cometre els errors de la dècada passada del boom immobiliari”. Ha posat en valor, pel que fa a la línea 9, “l’excel•lent enginyeria dels sistema dels túnels, i l’arquitectura de les estacions” Després dels problemes de finançament “no es podien deixar enterrats 4.000 milions d’euros”.”